Selasa, 10 Februari 2009

PILIHANRAYA ISRAEL

Bila disiarkan berita pasal pilihanraya Israel di akhbar2 tempatan, rasa meluat dengan berita tu pun ada gak. Sebabnya.... Adui!! pada blogger lh,, mals dh nak layan dan ambik tahu tentang apa saja berkenaan israel,, cukuplah dengan pembunuhan dan kekejaman yag dilakukan mereka terhadap rakyat palestin dan org2 islam di negara2 lain.

Pembunuhan wanita, kanak-kanak dan org2 awam yang lain amat memeritkan untuk dilihat dan dibayangkan. Israel tak patut dilayan, malah di ambil tahu kisah mereka. Tak usah diberikan layanan dan khabar berita tentang mereka. MEMBOSANKAN, MENYAMPAH DAN MELUAT!!

Buat anak2 anak didik blogger, blogger selalu cakap, Israel tak akan redha dengan kita sampai bila2. In fact, dalam Al-Quran pun ada diterangkan tentang kejahatan mereka. Allah mengutuk mereka, apatah lagi kita sebagai umat Islam. Semestinya lah berpegang pada tali dan janji Allah untuk sama2 menjauhi mereka walau dengan apa cara sekalipun.

Buat rakyat Palestin, sekali lagi blogger doakan kalian selamat dan sejahtera di sana. Walau berat ujian ini, anggap lah ini sebagai ujian dari Allah yang ingin melihat hambanya lebih tabah dan lebih mendekatkan diri padaNya. Iye la,, kata orang, kalau tak ditimpa kesusahan, jarang la kita nak ingat Allah.. kalau ada kesusahan, maka Allah yang pertama kita Ingat...

Bersabarlah, dan terus berdoa agar diselamatkan saudara seislam di sana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan