Selasa, 24 Mac 2009

Kasih sayang kita dari Maha Pencipta

Buat yg tersayang & Sahabatku sekali,

kasih sayang yang kita benih sedari kecil hingga lh ke saat ini (Alhamdulillah, masih diberi kesempatan utk bernyawa), kasih sayang antara kita hanya lah pinjaman dari Allah untuk kita lebih mengeratkan hubungan pd ketika masih hidup di bumi ini. Kesucian kasih sayang antara kita, sudah tentulah Lambang Kesempurnaan kasih sayang Allah.

Kasih Allah pd Muhammad saw, sehingga meletakkan 'kamil' dan diangkat darjat Nabi, jauh dari dosa jua jauh dr terdetik dr dosa. Penyempurnaan cinta adalah menyempurnakan siapa yang dicinta. Begitu lah hakikat, cinta sesama manusia dan insan, berusaha lah untuk memberi cinta, bukan untuk memiliki, berusaha lah untuk memberikan kebaikan dan dekat dengan kesempurnaan kepada siapa yang dikasihi dan dicintai (kerna kesempurnaan hanya milik Allah, dan Rasul adalah insan hampir sempurna).

Insan berangkat dari pelabuhan hati yang kosong dan gersang, ke satu arah yang makin hari makin terisi oleh segala macam pengisian. antaranya yg paling utama dan pertama adalah titik ' god spot' atau ' gos contiousness' dalam hati manusia. Walau apa jua agama yg ada di muka bumi ini, titik itu pasti ada, Ini lah yg dikatakan sebagai cinta agung yg sentiasa meletakkan 'god contious' sbg benteng kukuh dr melakukan perkara yg menyimpang. Sudah pasti, cinta insan, dtg dr cinta Allah yg maha agung!!

Buat sahabat dan adik2, kini semakin hr semakin manusia khayal dlm noda cinta. Jarang sekali cinta yang tidak bersua muka, tidak berhayun tgn, tidak menyentuh antara bukan muhrim, dihargai dan dirindui. Sebaliknya, kalau bersentuh, dikata 1 kelebihan dan keistimewaan...Wanita suci, wanita yg mengharamkan lelaki bukan muhrim menyentuhnya.. wanita sempurna adalah wanita yang sentiasa bersujud hatinya pada Rabb Jalil dengan bercita2 utk memiliki cinta lelaki yang abadi pd lunas-lunas kebaikan dan ketaatan. Cinta rakus adlh cinta gila yang sentiasa melihat kpd kepuasan sementara, kenikmatan yang cuma beberapa detik,, terpulang.. tepuk dada, tanya IMAN..

Bangunkanlah bibit-bibit cinta yg diredhai, bagai Muhammad membajai cintanya bersama Khadijah dan Aisyah, Cinta Adam dan Hawa, Zulaikha dan Yusof..
Remaja yg sedang bergelora, jgn sempitlah istilah cinta.. cinta abadi, cinta Rabbul Jalil.

Sekian,sekadar falsafah cinta..

2 ulasan:

  1. salam..mcm pernah dengar jerk...hehehehe...
    "masih lagi mencari teman untuk diberi secebis cinta ciptaan Ilahi" "cebisan-cebisan yang lain hanya untuk pencipta cinta"

    BalasPadam
  2. itu la.. rasa cm tak puas hati je kalau x luahkan.. plus ngan ciplak skit2,, lain kali kita plak kn jd panel.. huhu.. audiennye... yg bujang2 tak kawin lg...huhu

    BalasPadam