Rabu, 25 Mac 2009

Perhimpunan Agung UMNO

'Semoga Perhimpunan ini memberikan keinsafan kepada seluruh Ahli UMNO'. Kepada pemimpin, jgn sekadar bergegar berhujah di pentas, tapi hambar di padang lawan.. hambar jua dlm ruang lingkup masyarakt.... Tiada guna mebnagunkan jutaan bangunan bersifat intelek, kalau kerendahan hati dlm kehidupan bermasyarakat tidak dituai bersama.. "

Rakyat mengiktiraf, malah menyanjung tinggi budi pekerti dan janji yg ditunai,yang bukan berlandas kpd ingin menunjuk2, nampak hebat hanya di dewan!! Dekatkan diri dengan pengundi, selesaikan masalah mereka semaksimum mungkin.. bukan sebaliknya, susah sgt nak bersua muka..

sekadar nasihat sesama insan, yg cinta kan kedamaian, bencikan perbalahan,suka perdamaian, bencikan perbalahan,

Peneliti hari pertama perhimpunan Agung UMNO

'Dahulukan kebajikan rakyat", " Kurangkan bercakap, banyakkan bertindak dan berbudi", & "Diri dekat, Hati erat"

3 ulasan:

  1. Assalamualaikum Shah,

    Bagi aku UMNO sekarang, tak mcm zaman TAR dan TR la. UMNO dah jadi mcm parti businessman yg cari projek. Kalau dulu majoriti pemimpinnya guru2, wartawan dan cendiakawan, skang dah jadi mcm tender board la.

    Aku sedih la...pasal puak2 ni, pemimpin2 UMNO jadi korup. Gilakan percent dan sombong kat org2 kampung.

    Apa agaknya nasib anak cucu kita kalau parti yang majoritinya org melayu tak berkuasa dan hilang kuasa politik. Dahla kuasa ekonomi kita xde, pas ni kuasa politik pulak.

    Agaknya nanti anak cucu kita pada masa depan akan menyumpah generasi Melayu kita sekarang kenapa berpecah belah, makan rasuah dan pentingkan kekayaan diri sendiri sampaikan tanah Melayu kita tergadai kat bangsa lain.

    BalasPadam
  2. lagi satu Shah, jawapan teka-teki hari tu.

    Soalan pertama, jawapannya- lambat cabut.

    Soalan kedua, jawapannya- angkasawan pergi bulan, orang pompuan datang bulan.

    BalasPadam
  3. haha... iye la.. time ksh atas jwpnn teka teki tu.. menarik gak,haha. Anyway,kita bekerja la untuk anak bangsa kita,, smg ank bangsa kita menjadi 'manusia' di masa depan..

    BalasPadam